F.A.Q.

Nasze odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania.

CSE

Pytania które nasi Klienci zadają najczęściej:

Odzyskanie danych

Pytania o odzyskanie danych prawie zawsze zaczynają się od ceny, a więc: ile kosztuje odzyskanie danych?

Nie sposób odpowiedzieć rzetelnie na to pytanie przed dokonaniem ekspertyzy. Aby oszacować koszty odzyskiwania danych, niezbędne jest przeprowadzenie diagnozy (ekspertyzy) uszkodzonego nośnika. Cena zależy od rodzaju uszkodzenia z jakim mamy do czynienia oraz trybu (zwykły lub ekspresowy) jaki wybierze Klient.

Oddałem nośnik na darmową ekspertyzę i ze względu na koszty nie decyduję się odzyskiwać z niego danych. Czy nośnik (dysk twardy, pen) będzie mi zwrócony czy zostaje u nas?

Nośnik poddany ekspertyzie – diagnozie zawsze jest własnością Klienta. Po wykonanej ekspertyzie i w sytuacji rezygnacji z odzyskiwania danych, nośnik jest zwracany Klientowi.

Czy nośnik – np. dysk twardy po odzyskaniu danych będzie sprawny?

To zależy od rodzaju usterki nośnika. Jeśli awarii uległa część elektroniczna i w trakcie procesu odzyskiwania danych przywracamy jej pełną funkcjonalność – wówczas tak – zwracamy Klientowi nośnik naprawiony, lecz z przyczyn oczywistych nie dajemy nań żadnej gwarancji bądź rękojmi.

Chciałbym odzyskać tylko jeden plik lub katalog. Czy wtedy będzie taniej?

W przypadku usterek logicznych (programowych) cena za odzyskanie kilku plików będzie niższa niż przy odzyskiwaniu wszystkich danych. W przypadku usterek mechanicznych i elektrycznych to nie ma znaczenia, gdyż większość pracy i tak włożone jest w celu dostania się w ogóle do danych.

W jakiej formie otrzymam odzyskane dane?

Odzyskane dane Klienta zgrywamy na dostarczony przez Niego dysk twardy, pendrive, kartę pamięci bądź wypalamy na płytach BD/DVD/CD. Jeśli jest taka konieczność, dane zgrywamy na serwer Klienta w siedzibie Jego firmy.

A jeśli przesyłka do mnie z dyskiem i/lub płytami z odzyskanymi danymi zaginie?

Wszystkie odzyskane dane przechowujemy na naszych zabezpieczonych serwerach przez 7-14 dni od momentu potwierdzenia odbioru przez Klienta. Jeśli przesyłka zaginie lub Klient nie potwierdzi otrzymania danych – kopia jest robiona raz jeszcze.

Co się z tymi danymi później dzieje?

W momencie otrzymania potwierdzenia od Klienta i sprawdzenia przez Niego poprawności odzyskanych danych, dane te zostają z naszych dysków usunięte BEZPOWROTNIE – bez możliwości odzyskania. Wszelkiego rodzaju treści bądź informacje w nich zawarte nie są powielane w jakikolwiek sposób ani też przekazywane w jakikolwiek sposób osobom trzecim.

Moje dane są poufne, jaka jest ich ochrona?

Każdy Klient otrzymuje na życzenie pisemne zobowiązanie do zachowania poufności przez Computer Service Expert,  na mocy którego zobowiązujemy się zapłacić Mu odszkodowanie za wszelkie straty oraz zwrócić koszty pomocy prawnej z tym związanej.

A jeśli przesyłka z poufnymi danymi zaginie/wpadnie w niepowołane ręce?

Na życzenie Klienta, odzyskane dane przed wysyłką są szyfrowane przy użyciu silnego klucza. Hasło zna tylko przedstawiciel Computer Service Expert oraz Klienta. Osoba, która taką przesyłkę przechwyci nie jest w stanie tak zaszyfrowanych danych w żaden sposób wykorzystać.

Obsługa informatyczna

Ile kosztuje miesięcznie kompleksowa obsługa informatyczna?

Cena zależy od kilku czynników takich jak: ilość komputerów Klienta, rodzaj używanego oprogramowania, ilość oddziałów firmy, geolokalizacji, czasu reakcji na zdarzenie itp.

Czy do obsługi informatycznej mojej firmy będzie dedykowany jeden pracownik czy kilku?

To zależy. Czasami wsparcie IT wymaga zaangażowania kilku specjalistów jednocześnie. Na ogół do helpdesku – pomocy pracownikom obsługiwanej firmy przydzielamy konkretną osobą, która zna infrastrukturę danego Klienta od podstaw. Nie tracą Państwo wówczas czasu na wyjaśnianie kolejnemu fachowcowi istoty problemu, co jest minusem w dużych firmach IT, gdzie za każdym razem do Klienta przyjeżdża inny informatyk.

Czy wystawiacie Państwo faktury VAT?

Oczywiście tak. Jesteśmy legalnie działającą polską firmą, płacimy ZUS i podatki